Parimad nipid stressi ületamiseks

pexels-photo-320007

Stressi võivad põhjustada erinevad faktorid, mida esineb nii tööl, koolis, kodus, perekonnas kui ka mujal. Me ei saa stressi vältida, kuid on väga oluline, kuidas me stressiga toime tuleme. On palju toimivaid viise, mis aitavad pingetega toime tulla ning alljärgnevalt leiabki mõningaid nippe, mida praktiseerida pärast rasket ja stressirikast päeva.  

Hinga sügavalt

Hingamisharjutused võivad pärast rasket päeva olla parimaks mooduseks pingest vabanemiseks. Sule kõigepealt silmad ja keskendu ainult hingamisele. Hinga aeglaselt ja sügavalt sisse. Hoia hetke. Nüüd hinga aeglaselt välja. Mõtle ainult hingamisele tunneta seda iga oma keharakuga. Peagi tunned, kuidas su keha lõdvestub ning pinge väheneb. Korda vajadusel seda kolm kuni kümme korda. Hingamisharjutused on hea viis ka kogu päeva vältel korraks aeg maha võtta ning stressirikastel hetkedel kehale märku anda, et nüüd on aeg rahuneda.

Mine jalutama ja tee trenni

Leia nädalas vähemalt paar-kolm korda aega, et minna õue 20–30 minutiks jalutama. Pikemas plaanis aitab see oluliselt leevendada stressi ning annab mõnusat energiat. Mõõdukas ja parajas tempos liikumine ja kõndimine vabastab kehas endorfiine ja tekitab positiivse meeleolu, mis omakorda vähendab pinget ja stressi. Samamoodi mõjub ka lihtsalt värskes õhus viibimine – see on hea viis korraks kiirest tempost aeg maha võtta, välja lülituda ja mõtteid puhastada. Ka regulaarne treening hoiab tervise korras ning tõstab heaolu ning on stressi ja ka ärevuse leevendamiseks üks tõhusamaid viise.

Loe raamatut

Lugemine lõdvestab nii mõtteid kui ka keha ja aitab ühtlasi muu hulgas vähendada ka lihaspingeid. See on üks kiireim moodus stressi vähendada.

Mediteeri

Leia rahulik ja vaikne koht, kus miski sind ei sega. Pane ka telefon ära ning lülita vajadusel hääletule režiimile, et see sind su ülesande juures ei segaks. Istu rahulikult, sule silmad ja keskendu ainult oma hingamisele. Hinga tavaliselt. Kui su peas keerlevad erinevad mõtted ja ideed, siis teadvusta neid ja vii seejärel oma mõte vaikselt ja rahulikult tagasi hingamisele. Ära ürita iga hinna eest pead tühjaks saada, vaid ole oma mõtetest teadlik ning lase neil taas lahkuda, et saaksid uuesti hingamisele keskenduda. Pane tähele, kuidas ennast tunned mediteerimise järel ning proovi muuta mediteerimine ja hingamisele keskendumine oma igapäeva osaks. Juba õige pea tunned muutust ja avastad, et tuled pingetega palju kergemini toime.

Naera

Naer on kindlasti hea ravim stressi vastu. Vaata koos sõprade või oma perega mõnd meelelahutuslikku telesarja või filmi ja naera terviseks.

Maga piisavalt

Uni on hea tervise ja enesetunde püsimiseks väga vajalik. Jälgi, et saaksid piisavalt und ja puhkust. Eriti oluline on see just stressirikkal ajal. Ka lühiajaline ja väike uinak võib teinekord vähendada oluliselt stressihormoone kehas ning aitab sealjuures parandada keskendumist ning enesetunnet.

Kuula muusikat

Puhka ja kuula oma lemmikmuusikat. Muusikal on positiivne mõju su kehale – see võib alandada ka vererõhku ning vähendada stressihormoone.

Söö tervislikult

Kui me oleme stressis või mures, siis unustame tihti tervisliku toitumise ning pöördume kergemalt igasugu snäki ja rämpstoidu poole. Liigne suhkru tarbimine ei ole aga stressiolukorras mõistlik. Asenda sel ajal kindlasti oma menüüs magus ja rasvane toit puu- ja köögiviljadega, mis aitavad stressiga palju efektiivsemalt võidelda.

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga