LOOMEKONKURSI “NELJASEINA KUNST” PARIMAD TEKSTID VOL 2: Distantsõppe plussid ja miinused

Nelja seina vahel: distantsõppe plussid ja miinused
Jakob Õunpuu
Ristiku Põhikool, 9.c klass

COVID-19 pandeemia tõttu on juba kolm nädalat järjest toimunud distantsõpe. Selle aja vältel olen hakanud mõtlema, mis on koduõppe negatiivsed ja positiivsed küljed võrreldes koolis õppimisega. Järgnevas tekstis toongi välja plussid ja miinused, mis minu arust sellega kaasnevad.

Alustan positiivsest küljest. Minu arust on väga tore, et koduõpe on teinud võimalikuks hiljem õppimise. Nüüd saab ärgata, millal ise soovin, ja teha kodutöösid endale sobival hetkel. See tõstab minu arust produktiivsust kui lapsed võivad neile sobilikul ajal magama minna ja ärgata välja puhanult ning värskelt.

Hea on ka see, et alati saab vajadusel pausi teha ja puhata erinevalt koolitunnist, kus 45 minutit järjest võib ainult töö olla. Ka puhkus võib minu arust mõnel juhul mõtlemist aidata.

Samuti on kindlasti e-õpe meile kasulik, kuna harjume tehnoloogia kasutamisega, mida tulevikus kindlasti vaja läheb.

Nagu igal asjal on ka distantsõppel siiski ka negatiivseid külgi. Kardan, et paljud laisemad õpilased, eriti need, kelle vanemad väga ei sekku nende haridusse, võivad lihtsalt tööd tegemata jätta, kuna nüüd on nii palju kergem teha kui koolis.

Samuti võib ka nendel, kes päriselt õpivad, tekkida raskusi, kuna õpetajal on palju keerulisem kõike seletada. Mõned olulised peatükid ei pruugigi selgeks saada ja juhul, kui toimuvad eksamid, võib õpilastel tekkida raskusi kodus õpitud teemadega.

Üldiselt ütleksin, et koduõpe pole ei parem ega ka halvem kui koolis õppimine, aga tahaksin siiski kooli minna, et oma sõpru uuesti näha.