Kuidas püsida vormis ja hoida end tervena külmal ja pimedal ajal?

Foto Scott Webb. Allikas unsplash.com
Foto Scott Webb. Allikas unsplash.com

Ilmselt on paljud mingil ajahetkel endale lubaduse andnud, et just nüüd alustavad nad spordi harrastamise ning tervislikuma eluviisiga. Kui enamasti see kevadel ja suvel õnnestubki, sest soojad ilmad ja värske õhk soosivad igati sportimist, siis pimedal sügisajal on keeruline leida nii aega, energiat kui ka võimalusi aktiivseks liikumiseks. Sügis-talvised külmad ning tuulised ilmad ei kutsu just õue jooksma või jalgrattaga sõitma ning enamik rühmatreeninguidki toimuvad alles õhtul – just sel ajal, kui pärast pikka ning väsitavat päeva suudad mõelda vaid tassikesest soojast teest ning kuumast vannist. 

Tasub aga meeles pidada, et aktiivne või mõõdukas liikumine on siiski tähtis aastaringselt ja eriti just ajal, mil päikest on vähe ning energiavarusid napib. Ka külmal ja pimedal ajal on linnas mitmeid võimalusi selleks, et püsida aktiivsena ning vormis.

Spordibaasi treenima!

Üheks selliseks alternatiiviks lisaks rühmatreeningutele on treenida spordisaalis või -keskuses. Tallinnas tegutsevad pea igas linnaosas mitmed spordibaasid, kus saab soodsa hinna eest mugavalt ning kodule lähedal käia jõusaalis, ujulas või tegeleda jooksmise ja kergejõustikuga. Ja seda kõike jõuab teha enne tööle minekut, sest spordikeskused on külastusteks enamasti avatud juba kell 8.00. Varahommikune treening on just parim viis päeva alustamiseks ning positiivse energia ammutamiseks.

30. novembril kell 8.00 toimuval Tallinna spordihommikul on kõigil hea võimalus liikuvama eluviisiga algust teha ning spordibaaside treenimisvõimalustega tutvuma minna, sest just sel päeval saab neljas pealinna spordihallis professionaalsete treenerite juhendamisel täiesti tasuta sporti teha. Iga osaleja saab kaasa värskendava smuuti ning 120 kiiremal registreerunul on võimalus suisa aasta lõpuni Tallinna spordihallis ning Lasnamäe kergejõustikuhallis täiesti tasuta treenimas käia (ajavahemikul kl 8–12).

Alljärgnevalt räägivad spordihommiku treenerid sellest, mis neid nende spordiala juures inspireerib ning ühtlasi jagavad kasulikke nippe, kuidas püsida terve ning vormis.

Marianne Toode
Viib läbi spordihommiku treeningut Päikesetõusu Hatha jooga / Pirita spordikeskuses

treener_marianne_toode

Kuigi ma tegutsen igapäevaselt finantsvallas ja veedan suurema osa päevast kontoriruumides, siis minu hing hakkab tõeliselt laulma, kui astun joogamatile. Jooga on olnud minu armastus ja inspiratsioon juba mitu aastat. Ja mida enam aega edasi, seda rohkem ma näen selle mõju oma kehale ning vaimule – tunnetan enda arengut ja seeläbi üha kasvavat inspiratsiooni. Asi sai alguse reisist Indiasse, jooga sünnikohta, kus soovisin arendada praktikat tõeliste õpetajate käe all. Nüüdseks õpetan seda ka ise.

Kui ma saaksin midagi öelda inimestele, kes tahaksid täna joogaga alustada, aga mõtlevad, et nad ei paindu või neil pole selleks soodumust, siis ma vastaksin nii: te ei kujuta ettegi, milleks teie kehad võimelised on! Usaldage protsessi, olge kannatlikud ja uskuge oma potentsiaali!

Ühel päeval Sa märkad, et läbi oma keha valitsemise oled hakanud valitsema ka oma meelt. Ja Sa märkad, kuidas see hakkab mõjutama ka Su elu, mis jääb väljapoole joogamatti. Ja tagasiteed enam ei ole. Jooga on nii iidne teadus ning kui see ei oleks loodud inimkonna hüvanguks, siis seda ka tänapäeval ei eksisteeriks.

Marianne tervisenipp

Tekita endale harjumus võtta endale igal hommikul enne tööle minekut 15 minutit, et oma keha ja liigesed üles soojendada ning energia seeläbi liikuma panna.

Liiguta oma kaela (liigutades seda poolringidega küljelt-küljele ja üles-alla), tee mõned õlaringid, randmeringid, siruta käed pea kohale üles, suru peopesad lakke, tõuse kikivarvukile ja venita rindkere pikaks, tee puusaringe, liiguta jalalabasid, varbaid ning muid liigeseid, mis tunduvad “kinni olevat”. 15 minutist täiesti piisab. See ei võta kaua aega. Proovi ja Sa näed, et Su hommikud saavad hoopis teistsuguse stardi.

Sigrid Laan
Viib läbi spordihommiku treeningut Nike Training Club / Tallinna spordihallis

treener_sigrid_laan

Olen olnud aktiivne ja liikuv juba lapsest saati! Treeningute juhendamiseni jõudsin tantsu ja aeroobika kaudu ning treeningute juhendamine on minu jaoks nii töö kui ka hobi üheskoos. Juhendan erinevaid lihastreeninguid ning olen üks Nike Training Club treeneritest Eestis. Mulle meeldib tegeleda erineva treenituse taseme ja taustaga inimestega ning minu eesmärgiks on, et inimesed lahkuksid treeningutelt alati hea emotsiooni ning mõnusa enesetundega.

Sigridi tervisenipp

Kutsun üles kõiki liikuma ja treenima! Minu jaoks peab paika mõttetera “What seems impossible today will one day become your warm-up”!

Treeningute ja liikuva eluviisiga alustamiseks ei ole kunagi liiga hilja – lihtsam on alustada koos, mistõttu ootangi kõiki huvilisi oma treeningutele.

Ann Võsu
Viib läbi spordihommiku treeningut Hommikusirutuse jooga / Kristiine spordimajas

treener_ann_võsu

Tants, aeroobika ning jooga on mind viinud läbi elu alates 2. klassist saati. Eriti sügava emotsiooni on jätnud mulle just jooga. See paneb mind proovile nii füüsiliselt kui ka vaimselt ning jooga on alati mulle meeldinud – tunnetada seda, milleks olen võimeline. Treener olen olnud viimased viis aastat ning selle töö juures inspireerivad mind inimesed, kelle ees mul on au neid juhendada. Lisaks ka pidev õppimine ning uute teadmiste ammutamine.

Anni tervisenipp

Naeratamine – ennekõike iseendale ja siis kõigile Su ümber! Naeratus teeb imet! :) 

Vaata järgi www.tallinn.ee/spordihommik ja pane end kohe treeningusse kirja, sest esimesed 120 kiiremat saavad tasuta pääsme kahte spordibaasi kuni aasta lõpuni!

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga