5 nõuannet alustavale õpilasfirmale

Pildil õpilasfirma Spoony. Foto erakogu
Pildil õpilasfirma Spoony. Foto erakogu

Iga noor teab kedagi, kes tahaks rajada oma õpilasfirmat. Olgu selleks siis sõber, tuttav või kas või Sa ise. Õpilasfirma loomine annab juba kooli ajal hea kogemuse ettevõtlusalal ning omandatud vilumused tulevad kindlasti kasuks ka edaspidises elus.

Nõuandeid jagavad 2016. aasta parima õpilasfirma tiitliga pärjatud Spoony tegijad, kes teavad omast käest, kui keeruline on õpilasfirmaga alustada. 

Seadke endale eesmärgid

Te peate oma tiimiga teadma, millised on teie õpilasfirma sihtmärgid, ja hoidma neid kogu aeg silme ees – nii saavad asjad tehtud. Mõelge, miks on just teie õpilasfirmat vaja ja miks on see eriline. Otsustage varakult ära, kes on teie sihtgrupp ehk kellele toodet või teenust pakkuma hakkate ning moodustage nimekiri ülesannetest, mida tegema peate. Planeerige aega targalt, et õpilasfirma tõttu ei jääks kool tagaplaanile.

Bränd loob ettevõtte imago

Ehitage tugev ja meeldejääv kaubamärk, mis tuleks kliendil tootele mõeldes kohe meelde. Valige idee, millesse usute! Kuna aasta jooksul tuleb palju üritusi, kus oma toodet või teenust esitlema peate, siis peavad teil endal firmast rääkides silmad särama ja suu kõrvuni olema, sest muidu pole te ka kliendi jaoks usutavad. Samuti aitab firma edule kaasa hea disain. See võib tunduda tühisena, aga mängib väga suurt rolli. Motiveerige oma tiimi ja olge toeks, sest see on osa imago’st ning nii on töökeskkond meeldivam.

Koostöö! Koostöö! Koostöö!

Looge unistuste tiim, kus igal liikmel on hea olla, kuid samas on kõigil ka oma vastutusvaldkond. Ärge laske kollektiivisisestest pisitülidest end heidutada, sest need tugevdavad ja õpetavad kõigile emotsioonidega toimetulemist. Lisaks ärge piirduge vaid Facebooki vestlusega, vaid saage kokku ja korraldage reaalseid koosolekuid – nii saavad asjad päriselt tehtud.

Turundus on edu võti!

Leidke võimalikult palju edasimüüjaid ja meediakanaleid, nt ajakirjanduses, raadios, televisioonis, ning kirjutage neile. Ärge heituge ühestki „ei “-st. Paljud noored veedavad aega internetis, seega olge aktiivsed ka sotsiaalmeedias, kuna see on tasuta reklaam ning loob firmale laheda ja innovaatilise imago. Osalege erinevatel õpilasfirmade laatadel, eriti jõululaatadel. Jõulude ajal meeldib inimestele rohkem kulutada ning seega on teie tulu suurem.

Ärge kartke eksida

Julge katsetada – see ongi õppimine! Ettevõtmised võivad tihtipeale läbi põleda, kuid ära lase väikestest probleemidest ennast heidutada. Edu ei tule kergelt ning tähtis on see, et tead, mille nimel pingutad. Hea on organiseerida kollektiivseid team-building’u üritusi, mis aitavad koguda motivatsiooni.

Kui soovid selle teema kohta rohkem informatsiooni, tule osale 25.–29.oktoobril Tallinna noortenädalal. Ürituse fookuseks on disain ja ettevõtlikkus ning selle raames toimub põnevaid töötubasid ja loenguid. Tule ja pane oma ideed proovile!

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga